Tánczos Katalin : Az én miatyánkom

Tánczos Katalin : Az én miatyánkom

Mikor a szíved már csordultig tele,
Mikor nem csönget rád soha senki se,
Mikor sötét felhő borul életedre,
Mikor, kiket szeretsz, nem jutsz az eszükbe,
Ó lélek, ne csüggedj! Ne pusztulj bele!
Nézz fel a magasba, reményteljesen,
S fohászkodj: MIATYÁNK, KI VAGY A MENNYEKBEN!

Mikor a magányod ijesztőn rád szakad,
Mikor kérdésedre választ a csend nem ad,
Mikor körülvesz a durva szók özöne,
Átkozódik a rossz: – Merre van Istene!
Ó lélek, ne csüggedj! Ne roppanj bele!
Nézz fel a magasba, és hittel rebegd:
Uram, SZENTELTESSÉK MEG A TE NEVED!

Mikor mindenfelől forrong a nagyvilág,
Mikor elnyomásban szenved az igazság,
Mikor a Pokol szabadul a Földre,
Népek homlokára Káin bélyege van sütve,
Ó lélek, ne csüggedj! Ne törjél bele!
Nézz fel a magasba, hol örök fény ragyog,
S kérd: Uram, JÖJJÖN EL A TE ORSZÁGOD!

Mikor beléd sajdul a rideg valóság,
Mikor életednek nem látod a hasznát,
Mikor magad kínlódsz, láztól gyötörve,
Hisz bajban nincs barát, ki veled törődne!
Ó lélek, ne csüggedj! Ne keseredj bele!
Nézz fel a magasba, hajtsd meg homlokod,
S mondd: URAM, LEGYEN MEG A TE AKARATOD!

Mikor a kisember fillérekben számol,
Mikor a drágaság az idegekben táncol,
Mikor a gazdag milliót költ: hogy éljen,
S millió szegény a nincstől hal éhen,
Ó lélek, ne csüggedj! Ne roskadj bele!
Nézz fel a magasba, tedd össze két kezed,
S kérd: URAM, ADD MEG A NAPI KENYERÜNKET!

Mikor életedbe lassan belefáradsz,
Mikor hited gyöngül, – sőt, ellene támadsz,
Mikor: hogy imádkozz, nincs kedved, sem erőd,
Minden lázad benned, hogy tagadd meg ŐT,
Ó lélek, ne csüggedj! Ne egyezz bele!
Nézz fel a magasba, s hívd Istenedet:
Uram, segíts, S BOCSÁSD MEG VÉTKEIMET!

Mikor hittél abban, hogy téged meg becsülnek,
Munkád elismerik, lakást is szereznek,
Mikor verítékig hajszoltad magad,
Később rádöbbentél, hogy csak kihasználtak…
Ó lélek, ne csüggedj! Ne ess kétségbe!
Nézz fel a magasba, sírd el Teremtődnek:
Uram, MEGBOCSÁTOK AZ ELLENEM VÉTKEZŐKNEK!

Mikor a nagyhatalmak a békét tárgyalják,
Mikor a béke sehol, csak egymást gyilkolják,
Mikor népeket a vesztükbe hajtják,
S kérded: miért tűröd ezt? ISTENEM, MI ATYÁNK?!
Ó lélek, ne csüggedj! Ne pusztulj bele!
Nézz fel a magasba, s könyörögve szólj!
Lelkünket kikérte a rossz, támad, s tombol…
URAM, MENTS MEG A KÍSÉRTÉSTŐL!
MENTS MEG A GONOSZTÓL!

ÁMEN.

UTÓHANG

S akkor megszólal a MESTER, keményen – szelíden,
Távozz Sátán – szűnj vihar!
BÉKE, s CSEND legyen!

Miért féltek kicsinyhitűek?

BÍZZATOK! Hisz’ én megígértem Nektek:
Pokoli hatalmak rajtatok erőt nem vesznek!
Hűséges kis nyájam, ÉN PÁSZTOROTOK vagyok,
S a végső időkig – VELETEK MARADOK!

Kányádi Sándornak, és Dr. Papp Lajosnak tulajdonított vers eredeti szerzője Tánczos Katalin hajléktalan költőnő.

Életrajzi adatai

1942. V. 5-én születtem Budán, törvénytelen gyermekként, mert apámat elvitték a fogságba, Szibériába. Most Balatonszárszó mellett, Kötcsén van a Tánczos József-féle sütöde. Életemben egy fillérrel nem támogatott. Egyedül, önállóan végeztem tanulmányaimat. Amikor 1961-ben leérettségiztem a Vendéglátó-ipari Technikumban, benne voltam a Hétfői Hírek lapban, mint az érettségizők büszkesége. Ezután a Royal Szállóban is levizsgáztam cukrászatból – kiváló eredménnyel. Sajnos ott kellett hagynom, pincérkednem kellett a megélhetés miatt. Később férjhez mentem, szakácskodtam, amellett hosszú évekig ápoltam rákos férjemet. Az óbudai lakásunkat el kellett adnom, hogy tudjam fizetni a gyógyíttatását (1991. novemberben). Albérletben folytattam, szakácskodtam, míg le nem betegedtem. Ő 1992-ben hunyt el. Évek óta az utcán élek. A Mál­tais dr. Eőry Ajándok segít, és a jó emberek. Versekkel 9 éves korom óta foglalkozom. Mostanában aktívabban. Megjelent versem Belgiumban, Liege-ben is, 1999-ben. – Tánczos Katalin, lapterjesztő.

A vers körüli vitáról bővebben itt.

17 thoughts on “Tánczos Katalin : Az én miatyánkom

  1. gábor mária szerint:

    mindenkinek elkellene hogy olvassa ezdt az imádságot mert nagyonn nehéz az élet hittnélkül nem is tudom hogyan lehet élni

  2. erosszsolt szerint:

    egy darabig lehet élni hit nélkül, amíg rájön az ember hogy hittel élni könnyebb. 🙂

  3. Dubován Katalin szerint:

  4. Szilveszter Betty szerint:

    Egy bibi azért adódik, nevezetesen, hogy ezt a verset nem az általam oly nagyra-becsült Kányádi Sándor írta, hanem Tánczos Katalin (és nem Kányádi az első, akinek tévesen tulajdonítják): http://www.libri.hu/konyv/tancos_katalin.az-en-miatyankom.html

  5. Möldován Rozália szerint:

    Segítsd meg ŐKET ISTENEM!!! Az illetékesek miért nem adnak esélyt,egy kis segítséget???

  6. Möldován Rozália szerint:

    Kányádi Sándor egyik legszebb verse! Talán nem,a legszebb IMÁDSÁGA!!!

  7. Dubován Katalin szerint:

  8. Liptákné Szabó Gizella szerint:

    Nagyon szép ez az ima. Már többször felolvastam klub társaim temetésén. Köszönet érte bár ki is írta.

  9. Kedve Ismerősök, és ismeretlenek : ez a vers Lélekszirmok című, most Karácsonykor megjelent lemezemen hallható. Sokat jártam utána, és kiderítettem, hogy NEM Kányádi Sándor, és NEM dr. Papp Lajos a vers írója, hanem TÁNCZOS KATALIN hajléktalan tanítónő…….Ha bárkit a zene is érdekel, a facebook oldalamon megtalálja…….Szeretettel:
    Kamilla

  10. Mária Lipták szerint:

    Nagyon szép vers, bárki is írta nem számít! Én ahogy olvastam, szinte felfedeztem benne az életem mindennapjait, sőt a fohászaimat is egy számomra ismeretlen ember tollából! Megható és ugyanakkor felemelő érzés amit érzek a vers elolvasása után. Nagyon köszönöm!

  11. Borbála Lamm szerint:

    A vers lényege: A mai kisember életének bemutatása, nagyon szép szöveg,igaz,Minden bajunkban Istentől kérünk segítséget.Kapunk? Mert akkor van értelme az egésznek. Ez a vers a belenyugvás, beletörődés verse. Persze a valóságban nem is tehetünk mást,nincs rá lehetőségünk, mert az emberiség egy olyan világot teremtett, ahol nincs szeretet, egymással való törődés, megbecsülés, csak a pénz hatalma. Én nem akarok belenyugodni, gondolkozom, és arra szeretném bíztatni emberetársaimat is, tegyünk valamit, mert Isten is azt várja, ne várjunk a csodára. Nem szeretném alá becsülni hinni tudó embertársaimat, hiszen mindenki úgy él, ahogy ő jónak látja. Én ilyen vagyok.A vers különben valóban nagyon szép.

  12. cila szerint:

    A vers gyönyörű, nagy tehetségről és költői szellemi érzékenységről tanúskodik. Ilyen mély átélésére az élet dolginak, nehézségeinek, nem akárki képes. Hogy lehet, hogy ilyen tehetséges ember az utcára jutott? Ki írta verset Kányádi vagy Táncos Katalin bizony lényeges, amit szerintem könnyen lehetne tisztázni. Ha táncos Katalin írta ezt a verset, nem az utcán hanem a költészetben, az irodalomban van a helye. Aki tudja segítse, hogy gazdagítsa költészetünket és meg is tudjon élni tehetsége után.

  13. […] 2o14. december végén, egész pontosan december 23.-án karácsony körül, amikor csak ezt a bejegyzést több mint 24oo alkalommal jelenítették meg. De a fent említett bejegyzésnek volt […]

  14. Ennek a versnek a megirásához egy meggyötört lélek kell!!

Hozzászólás

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .