Kányádi Sándor : Két nyárfa

Kányádi Sándor : Két nyárfa

Én sem volnék, ha nem volnál,
ha te hozzám nem hajolnál,
te sem volnál, ha nem volnék,
ha én hozzád nem hajolnék.

Osztódom én, osztódol te.
Só vagy az én kenyeremben,
mosoly vagy a bajuszomon,
könny vagyok a két szemedben.

Köt a véred, köt a vérem:
szeretőm vagy és testvérem.
Köt a vérem, köt a véred:
szeretőd vagyok s testvéred.

Szellőm vagy, ki megsimogatsz,
viharom, ki szerteszaggatsz,
szellőd vagyok, ki simogat,
viharod, ki szétszaggatlak.

Ha nem volnék, te sem volnál,
én sem volnék, ha nem volnál.
Vagyunk ketten két szép nyárfa,
s búvunk egymás árnyékába.

1958

Forrás : Étel és Irodalom facebook.

86 éve ezen a napon született Kányádi Sándor erdélyi magyar költő.

E bejegyzéssel Rá emlékezünk, Isten éltesse sokáig Sanyi bácsi!

Kányádi Sándor (Nagygalambfalva, 1929. május 10. –) Kossuth-díjas erdélyi magyar költő, a Digitális Irodalmi Akadémia alapító tagja.

Előadja : Gubás Gabriella (Debrecen, 1974. április 7. –) magyar színésznő, szinkronszínész.

Reklámok

One thought on “Kányádi Sándor : Két nyárfa

  1. FICZ MÁRIA szerint:

    Ó, de szép!!!

Vélemény, hozzászólás?

