Magyarország

Magyarország az én hazám, nem német,
Oda fáj a gyönge szívem míg élek,
Vígy el, vígy el, édes lovam hazámig,
Hogy ne fájjon gyönge szívem sokáig!

Én felülék a világnak lovára,
De zabolát nem tettem a szájába,
S elindultam hosszú útra egyedül,
Mindenfelől borul az ég, nem derül.

S ha elindult az a vonat, hadd menjen,
Énutánam senki ne keseregjen!
Ha valaki énutánam kesereg,
Azt kívánom, a jó Isten áldja meg!

—–

1848-ba’
El kell menni háborúba,
Ha úgy vagyon cédulázva,
Hogy elvesszek a csatába’.

Azt is tudom, nem én kezdem,
S tudom, nem is én végezem,
Most is halnak és születnek,
Nem lesz vége az életenek!

Keljetek fel, Rákócziak,
Ti valátok igaz ifjak,
Halljátok meg nagy romlását,
Magyar hazánk pusztulását!

Szép meghalni a hazáért,
Virtust tenni a nemzetért,
Felkelni a szabadságért,
Ontani a jó magyart vért!

Takács Éva Szegeden született 1988 szeptember 3-án. Édesapja Marosvásárhelyen, édesanyja a Csongrád megyei Csanyteleken nőtt fel.  Éva kicsi kora óta szeret énekelni. Az általános iskolában Borbély Melinda csíkszeredai tanárnő vezette be a népdalok csodálatos világába. Szilágyi Árpád, Szeged városvédő polgára, és a Szegedi Közéleti Kávéház gondoskodása folytán számtalan helyen énekelhetett.

Youtube csatonája itt.

Vélemény, hozzászólás?

